wtorek, 20 października 2015


Klimatycznie, bo muzycznie
Wywiad został przeprowadzony z Aleksandrą Sierżęgą, wielbicielką muzyki i wielką fanką zespołu muzycznego Happysad, a także przewodniczącą Samorządu Uczniowskiego w Publicznym Gimnazjum w Rakszawie.

Karol – Cześć Olu! Powiedz nam czym się interesujesz?
Ola – Moją pasją jest muzyka i wszystko z nią związane.  śpiew, granie na gitarze i wszystkie newsy muzyczne.

K – Opowiedz coś więcej o tym.
O – Mój dom, rodzina i otoczenie zaszczepiło we mnie duszę   muzyka, więc od najmłodszych lat jeżdżę na konkursy wokalne i mam nawet małe sukcesy z tym związane. Gram też na gitarze i cały czas próbuję czegoś nowego, piszę nawet własne teksty.

K – Brzmi bardzo ciekawie. Powiedz też coś o ulubionym artyście/zespole i rodzaju muzyki, którą słuchasz.
O – Może zacznę od tego, że słucham rocka, ale nie ograniczam się do jednego gatunku. Moim ulubionym zespołem jest „Happysad”, to polska grupa muzyczna wykonująca muzykę rockową.

K – „Happysad” to starszy zespół. Mam rozumieć, że właśnie taka muzyka Cię kręci?
O – Zespół ten zaczął grać oficjalnie w 2001 roku, więc nie należy do najstarszych, ale tak, kręcą mnie takie starsze kawałki. Ze starszych zespołów lubię „Perfect” i „Dżem”

K – W dzisiejszych czasach rzadko spotykamy nastolatków, których interesuje taka muzyka. Ty zapewne też słuchasz czegoś nowszego.
O – Jestem jedną z niewielu, które wolą te starsze piosenki, według mnie to one mają dusze. Jeśli chodzi o muzykę dzisiejszych czasów – nie przemawia do mnie, ale znajdują się wyjątki.

K – Wróćmy teraz do Twoich piosenek. Powiedziałaś, że piszesz własne teksty. Jak to wygląda?
O – Najczęściej dzieje się to wtedy, kiedy mam zły humor lub jestem smutna. Siadam wtedy w pokoju, biorę zeszyt i piszę. Potem łączy się to w całość i powstaje jakiś tekst. Pamiętajmy, że jestem w tym wszystkim amatorką.

K – I to wszystko zostaje tylko w Twoim zeszycie czy może prezentujesz to swojej rodzinie lub znajomym?
O – Na razie to pozostaje dla mnie. Nie zamierzam tego nigdzie publikować.

K – Wiążesz z tym jakąś przyszłość? Chciałabyś śpiewać w jakimś zespole lub tworzyć swój własny album?
O – To byłoby naprawdę fajne, ale nie bujam w obłokach i mocno stąpam po ziemi. No ale z drugiej strony, nikt nie zabroni mi marzyć!

K – Ostatnie pytanie na koniec. Czy Twoim największym marzeniem jest zaśpiewać kiedyś przy kilkutysięcznej widowni?
O – Chciałabym wystąpić gdzieś dalej, gdzieś gdzie będzie ogrom ludzi, bo jednak lubię tę adrenalinę, gdy wychodzę na scenę, ręce drżą, nogi jak z waty, ale gdy zaczynam śpiewać to wszystko schodzi i daję z siebie 110%!




 K -€“ Olu, zmieńmy troszkę temat. Ostatnio odniosłaś wielki sukces - zostałaś przewodniczącą szkoły. Opowiedz nam coś o tym.
-€“ Dni  kampanii i wyborów były dla mnie trudnym okresem. Starałam się jak mogłam, aby pokazać moim znajomym na co mnie stać. Ogromnym wsparciem byli moi przyjaciele, którzy pomagali mi we wszystkim i mocno mnie wspierali. Mimo kilku przykrych sytuacji nie poddałam się i walczyłam do końca!

- A jak to się wszystko zaczęło? Sama chciałaś kandydować czy ktoś podsunął Ci ten pomysł?
-€“ Pomysł wyszedł od moich przyjaciół i kolegów. To oni wpadli na to, abym była przewodniczącą i namawiali mnie do tego. Dzięki nim startowałam.
K - No i jak widać chyba się opłacało?
O - I to jak! Teraz jestem im bardzo wdzięczna za każde słowo namowy! I co ważniejsze nie zostawili mnie i chcą pomagać, część z nich jest w mojej "świcie" samorządowe

- Opowiedz coś o swoich planach na przyszłość.
- Mój plan wyborczy to:
- koncert kolęd
- pomoc Samorządu w organizowaniu wycieczek klasowych
- dużo konkursów (w tym, konkurs na najpiękniejszą salę ubraną na święta oraz na zabawę choinkową)
- dwa razy w roku tydzień sportu (sporty zimowe i letnie) - dużo muzyki na przerwach
- smakołyki na różne okazje
- zmiana punktów ujemnych
- rozszerzenie akcji "Przebrany - niepytany"
- skrzynka "pocztowa" z problemami w szkole (anonimy)
- organizowanie wspólnych dyskusji (na różne tematy)
- przeprowadzane ankiety szkole (na temat np. "jakiej muzyki chcesz słuchać na przerwach?")
- na Andrzejki - szkolne wróżby w kąciku patrona - wieczór filmowy.

- Z mojej strony to już wszystko, dziękuję Ci za bardzo ciekawą rozmowę. Cześć!
                                                                                                

Rozmowę z Aleksandrą przeprowadził Karol Ożóg



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz